13 Mayıs 2014 Salı

Çinliler, Pekin’i ABD’ye bağlayacak bir hızlı tren hattı planlıyor

  Hiç yorum yok


Son yıllarda hem demir yolu hem de inşaat teknolojilerinde büyük ilerlemeler kaydeden Çin, gerçek anlamda çılgın bir projeye başlamaya hazırlanıyor. Resmi yetkililerce doğrulanan ve devlet gazetesi Beijing Times gazetesinde detaylarına yer verilen proje kapsamında Çinliler 13 bin kilometrelik bir demir yolu hattı ile Pekin’i ABD’ye bağlamayı planlıyor!
İnşa edilmesi planlan hat, Çin’in kuzey doğu bölgesinden başlıyor. Sibirya’dan geçerek Pasifik Okyanusu altına açılacak tüplü geçiş sistemiyle Alaska’ya bağlanan hat sonrasında Kanada’yı da geçerek ABD’ye ulaşıyor. Projenin en önemli ayağını Rusya ve Alaska arasındaki Bering Boğazı’nın altından geçecek olan ve tahmini uzunluğunun 200 kilometre olması beklenen tüp geçiş sistemi oluşturuyor. Çin Mühendislik Akademisi’nde demir yolu uzmanı olarak çalışan Wang Mengshu, halihazırda konuya ilişkin görüşmelerin devam ettiğini ve Rusya’nın buna benzer bir projeyi çok uzun yıllardır düşündüğünü dile getiriyor.
Proje kapsamındaki adı “Çin-Rusya-Kanada-Amerika demir yolu” olan hat, Rusya’nın batısıyla doğusunu birleştiren Trans-Sibirya hattından 3 bin kilometre daha uzun olacak. 13 bin kilometre uzunluğundaki hat üzerinde saatte 350 km hız yapabilen trenler çalışacak ve yolculuğun tamamı iki gün kadar sürecek.
Proje ortaya çıkmış olmasına rağmen detaylar belirsizliğini koruyor. Çinliler görüşme yaptıklarını söylüyor ancak ne Rusya ne Kanada ne de ABD’den destekleyici bir açıklama geldi. Bering Boğazı altına inşa adilmesi planlanan tüplü geçiş sistemi de büyük bir mühendislik gerektiriyor. Proje tamamlanırsa bu geçiş 200 km’lik uzunluğuyla dünyanın en uzun deniz altı tünel sistemi olarak tarihe geçecek.
Sözü edilen proje Çin’in planladığı dört büyük uluslararası projeden yalnızca biri. Bunun haricinde Londra ve Paris üzerinden gelerek Berlin, Varşova, Kiev ve Moskova’yı geçecek olan ve Kazakistan veya Sibirya üzerinden Çin’e bağlanması planlanan önemli bir hat daha söz konusu. Çinliler ayrıca Urumçi’den başlayan ve Kazakistan, Özbekistan, Türkmenistan, İran ve Türkiye üzerinden geçerek Almanya’ya uzanan bir hat da planlıyor. Son önemli proje ise Çin’in güney batı şehirlerinden biri olan Kunming’i Singapur’a bağlayacak olan hat.
Bakarsınız bu hatlardan bazıları Marmaray‘la da entegre olur?

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder